Saturday, June 18, 2011

sila baca .



assalamualaikum bloggie , 

sekarang jam menunjukkan pukui 1.45 pagi . ouchhhh still ta bole tidoq jugak . semakin hari semakin lewad aku tidoq . so bila tidoq lewad agak lewad jugak nak mangkit pagy . muahaha [jangan ikut pangai aku nahh] . okayy sekarang ja hang bole tidoq spuas hati hg . lepas neh ta bole dah .  aku tataw nak buad apa sekarang . rasa macam tadak apa aku nak buad dah . nak tengok tv oke aku tengok , bila lama lama aku rasa bosan . nak on fb . erghhhhh lagy la kalu online pagy pagy buta neh . membe langsung tak online sebab suma pakat tidoq . omg help me please =,= 


memandangkan aku agak bosan malam neh , so aku nak list pangai or life aku yang tak berapa nak okay neh .. muahaha [ erkkk tapi tak teruk sangat pun besa besa jaaa]

1. yesss . memang aku suka tidoq gila laaa . walaupun kadang kadang aku mangkit pagy agak lewad tapi lepas 2 - 3 jam bila aku tengok tv aku rasa ngantuk balek . aku tataw pasaipa . agakkk aneh ahhhh ! 

2 . bilik aku sangat la semak macam tongkah pecah . tuu pun naseb baik tikus tak mai buad sarang . haha . macam macam ada kertas yang telah direnyukkan pun ada , buku bersepah laaa [bajet aku kuat study] and pen suka letakmerata tempat . bila nak guna baru laa kalut cari . kadang kadang kalu ta jumpa pen rasa macam nak qeyau . memang pelikkkss gilooo ahhhh . 

3. ahaaa yangneh memang aku lemah sekali ahhh sebab aku mudah nak menitiskan air mata walaupun aku happy pun komfem mata aku berair punya . tacaya tanyalah bestfren aku . muahaha . kalu tengok cita sedeh ka komfem meleleh ahh air mata . haaa ada lagy dulu time skula en ada membe gaduh sebab pa tataw . then ada la babak yang si gaduh tu mintak maaf sampai berlutut tetiba aku pulak yang qeyau dengan kawan aku lagy sorang tuh [maaf nama dirahsiakan] benda tu bukan ada kena mengena dengan ktorg pun tapi ktorg yang TER-over . whahaha . 

4. aku memang suka cakap banyak walaupun benda tu tak penting pun . bila duduk dengan BFF asyik cakap ja ta henti henti . dah la sora ktorg volume 10 . dh banyak kali kena teguq dengan cikgu suruh pelan siket sora tapi dok macam tuu jugak . bila time cikgu tanya soalan baru laa sora takmaw keluaq . haha . ajaib kan ! tetiba malu pulak nak buad keluaq sora . 

5. aku seorang yang suka membazir duit dengan tepat suka SHOPINK . siket siket beli baju laa , seluar laaa , shawl laaa......... macam macam aihh benda kalu nak beli . 

6 . sekarang neh tengah berjinak jinak nak ikut trend la neh pakai shawl . haha . alaaa senag jaaa tengok utube jelaaaa . beres jaaaa hat tuuuu 

7. kuat makan gilagila lahhh . dulu time rehat memang aku beli macammacam untuk di makan . weee. dulu elalu beli nasik telur seringgit , lepas tu beli lagi isi ketam 3 seringgit , beli keropok lekor 6 kupang [60sen] , p pulak koperasi beli kerepek dua bungkus . tudiaaa banyak gila aku makan lan ? bila ta abeh makanan tuh time belajaq makan lagy . tu pun makan senyap senyap sebab ta bagi cikgu taw . kalu taw mampuih kena buang makanan tuh . kan sayang gitu . 

8. bila buad hw suka buad last minit . erkkk tataw pasaipa . study pun last minit . bagy aku study last minit senang masuk dalam kepala hotakkkkk . 

9. tasuka subjek yang kena baca plus kena hafal memanjang . otak aku bukan jenis hafal okay . otak aku , otak mengira ja . bila dalam kelas memang aku fokus gila subjek subjek yang melibatkan mengira neh . sebab tuuu aku suka $$$$$$ . haha . oke aku bukan cewek yang ____ oke . harap maklum . heee' bila kira duit laju jaaaaa memanjang , cuba kalu hafal tengok , ouchhhh memang tabole la derr . dats y , aku ta berapa nak berkenan kalu aku masuk f6 sebab dea nak kena baca plus hafal . okayy kalu yang tu memang aku tolak jauh jauh ahhhh . TAPIIII , kalu subjek yang aku minat gila yang jenis baca ka hafal ka aku terima dengan hati yang terbukak . muaheheeh . 

10.  suka gilagila buang masa yang tak berfaedahhh  . 

11. suka beli kasut shawl banyak banyak tapi aku tak pakai pun . haha . 

12. suka henfon sony lagy daripada nokia okayy . tataw pasaipa . memang dari dulu lagy . 

13. dah berjaya membeli hp guna duit sendiri . macam tak caya jaaa . [alahhh depa dah beli macam macam dah guna duit depa sendiri , hg baru yang tuu ka ] arghhh lantak hg laaaaa . 

14 . kebanyakkan baju aku kaler itam , putih . mama aku pun dok keja marah aku ja sebab aku beli jugak baju kaler itam . dah belungguk dahhhh . 

15. bila pilih baju aku jenis tak try dah . aku malas nak try try neh . kalu berkenan terus beli jaaa . bila sampai ruma baru la nak complain sana sini laaa . [haaa amek kauuu]

16 . tinggi aku dulu sebelum tamat skula 158 cm tapi bila dah habes skula tinggi aku 166 cm . ermm , agak terkejut sebenarnya . haha . ka benda tu yang silap . tapi aku rasa aku dok camtu jaa ta tinggi tinggi dah T_T

17. berat aku dulu 43 kg . ringankan aku neh . tapi bila abeh spm duduk ruma makan tidoq makan tidoq ja so berat aku jadi 50 kg . OMG betoi kaaaa ? ka penimbang tu tipu ? haha . tapi oke jgak aku nak rasa jgak berat aku mencecah 50 keatas asyik 40- 43 kg jaaaa . rasa kurus kering gilaaaa . tapi kawan aku lagy kurus dari aku . haha . 

18 . kawan aku selalu heran dengan aku , yelaaaaa aku kan kuat makan tapi berat aku macam tuuu jgak so depa iri hati agaknya haha . dulu ehhh sekarang agak berbeza gila oke . 

19. kalu bab makan memang aku memilih gila ahhh . kalu aku makan aku amek nasik , kuah , ayam tuu jaaa . tasuka sangat tambah aksesori dalam pinggan . 

20. anti gilagila dengan sayur . kalu aku makan mesti aku nak muntah tambah tambah kalu aku makan batang sayur mahupun togey . erkk soriii =="

21. lepas bangun tidoq kaki aku selalu kejang . sakit dowhhh . hampa pernah kena dakkk ? kalu jadi dekat aku komfem aku qeyau sambil guling guling atas katil . so bila nak p rombongan sekula ka kawan aku kata " malam neh kena jaga jaga sebab nanti ada orang kekejangan " ngehhh 

22. haaa sebut pasal rombongan skula kan . yess memang aku suka ikut kalu cikgu buad rombongan ka apa . memang tak miss ahh . 

23. dulu masa kecik kecik aku ingat CH ada salji . punyalahh eksaited aku nak p tapi rupanya tadak punn kawan aku tipu ja pun . kuahajaq btoi laa . 

24. impian aku nak sangat p GH taw dak ? tapi impian tuh dah dilaksanakan . haha . tu pun aku ikut rombongan skula . memang happening gila tambah tambah ada "DEA" .

25. aku memang takut H***** . so tasuka tempat yang gelap . 

26 . aku mempunyai mata yang boolattt macam katak okayy . so toksah dok ejek aku nahhhh =,=

27. erkkkk apa lagiii ehhhhhh ? 


okayyyy cukup takat tuh nahh . tataw nak tulis apa dah . heeee ' k babai =,=